• Kasım 13, 2014

    Yönetmen: Shinichiro Watanabe
    Stüdyo: Mappa
    Tür: Gerilim, Dram
    Yapım Yılı: 2014
    Bölüm Sayısı: 11
    Anime Puanı: 10/9.5


    İngilizce adı Terror in Resonance olan Zankyou no Terror’un yönetmen koltuğunda Cowboy Bebop ve Samurai Champloo gibi animelerden tanıdığımız Shinichiro Watanabe var. Animede olaylar Tokyo’da gelişiyor. Anime hızlı bir giriş yaparak iki kişinin yüksek korumalı bir tesisten önemli bir şey çalması ile başlıyor ve akabinde olaylar altı ay sonrasından devam ediyor. Bu iki genç arkadaşın gizemli bir geçmişleri vardır ve altı ay sonra harekete geçerek ilk “terör” eylemlerini gerçekleştirirler. Ardından isim verilmese de Youtube olduğunu tahmin ettiğimiz video sitesinden “Sphinx” lakabını kullanarak eyleme sahiplenirler ve bir sonraki eylemleri hakkında bir ipucu verirler. İkili kendilerine Nine (Dokuz) ve Twelve (On iki) olarak hitap eder ve videolarında bilmeceler sorarak adeta polis kuvvetlerine meydan okurlar. Bilmecelerini bilemezlerse yeni bir bomba patlayacaktır fakat cevabı bulurlarsa cevap onları bombaya götürecektir. Nine ve Twelve’in akıllıca hazırladıkları ve ekmek kırıntıları bıraktıkları ipuçlarını ise Shibazaki adında arşivlerde çalışan (yıllar önce yaşadığı bir olay yüzünden dedektiflikten sürülmüştür) bir polis memuru çözebilmektedir ve çok geçmeden eski rütbesine kavuşarak Sphinx adındaki terör örgütünün peşine düşer. Anlayacağınız bir şeylerin peşinde olan Nine ve Twelve aradıkları rakibi de bulmuştur ama planladıkları her ne ise işler istedikleri gibi pürüzsüz ilerlemeyecektir çünkü Lisa Mishima adındaki bir kızı ve geçmişlerinden gelen bir hayaleti hesaba katmamışlardır. 


    Zankyou no Terror hakkındaki ilk izlenimlerim ve animede karşıma çıkanlar bambaşka oldu çünkü anime bana umduğumu değil, çok daha iyisini sunmayı başardı. Ben animenin ismini duyduğumda daha çok işte Tokyo’da olaylar oluyor, kahramanlarımız müdahale ediyor veya daha böyle bir yıkım yaşanmış ve hayatta kalma mücadelesi gibi bir şeydir diye tahmin ettim (nedense animenin konusuna detaylı bakmamıştım) ama Zankyou no Terror’da ana karakterler bildiğimiz bombalama eylemi yapan teröristler. Bu yüzden ana karakterler ile doğrudan bir sempati kurmak zor. Animeyi daha çok objektif gözle izliyorsunuz ve Nine ile Twelve’in oldukça zekice hamlelerine karşın polis kuvvetleri (daha doğrusu Shibazaki’nin) karşı hamlelerini büyük bir zevkle izledim. Nine ve Twelve’in bulmacaları, bıraktıkları ipuçları ve tasvip etmesem de eylem şekilleri bayağı ilgi çekici. Ve bölümler ilerledikçe amaçları, kim oldukları ve bunu ne için yaptıklarının ufaktan her bölüm açığa çıkması tansiyonu giderek yükseltiyor ve yeri geliyor ki adeta ekrana kilitlendim desem yalan olmaz. Yani anlayacağınız animenin barındırdığı senaryo sıra dışı ve benim açımdan çok ilgi çekiciydi. Final bölümüne zaten diyecek bir sözüm dahi yok. 


    Elbette Zankyou no Terror’da da kafamın takıldığı bir – iki nokta oldu. Öncelikle animenin ilerleyen bölümlerde “Five” karakteri Sphinx’in karşısına çıkarılınca eyvah demiştim. Çünkü tamam dedim, iş deyim yerindeyse karşılıklı b*k atmaya dönecek sandım ama neyse ki umduğum olmadı ve Sphinx ikilisi amacından sapmadı. Bunun dışında aklımı kurcalayan bir küçük mesele daha vardı ama yazmaya bile değmez, tamamen kendi kuruntum:)

    Animenin içeriği kadar çizimleri de sıra dışı. Karakterler daha gerçekçi ve hafif nostaljik bir havaya sahipler. Yani animeyi ilk izlemeye başladığımda 2000’li yılların başlarından bir anime (karakterler bakımından) izliyormuş gibi hissettim. Açılış ve kapanış parçaları da bu tezimi destekliyor. Parçalara değinmişken, açıkçası iki parçayı pek beğenmedim ama bölümler esnasında çalan bütün müzikler muhteşem.

    Sonuç olarak Zankyou no Terror beklentilerimin ötesinde, şahsen mükemmele yakın diyebileceğim bir anime olarak çıktı karşıma. Bunun en büyük nedeni de şüphesiz farklı hikâyesi. Hikâyesinin sağlam olmasının bir sebebi de herhangi bir mangadan uyarlanmadığı için (dolayısıyla çoğu anime gibi yarım sonu, sezon finali falan yok) 11 bölümlük orijinalliğe sahip olması. Ben şahsen Zankyou no Terror’u herkese severek önerebilirim. 


    { 3 comments bulunmakta.Yorum yapın }

    1. Normalde hiç ağlamayan ben, sonunda kafamı yastığa gömüp anıra anıra ağladım. Bir animenin karakteri bu kadar mı içinize işler? Kesinlikle izleyin. Şiddetle tavsiye edilir!

      YanıtlaSil
    2. Merhabalar, incelemelerini beğeniyorum. Kullanabilir miyim?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba,

        Beğenmene sevindim. Kullanabilirsin ama nereden aldığını belirterek. Öbür türlüsü hırsızlığa girer çünkü.

        Görüşmek üzere,

        Sil

  • Copyright © 2013 - Nisekoi - All Right Reserved

    ANİME İNCELEMELERİ SAYFASI Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan